Ailede hayâ ve tesettürün önemi

ceylannur

Yeni Üyemiz
AİLEDE HAYÂ VE TESETTÜRÜN ÖNEMİ

1) Araf 26 / 152 - Ey Âdemoğulları! Size ayıp yerlerinizi örtecek giysi, süslenecek elbise yarattık, takva elbisesi; işte o daha hayırlıdır. Bunlar Allah' ın ayetlerindendir, belki düşünüp öğüt alırlar (diye onları indirdi).

Allah insanlar için;
· Hem üzerlerini örtecek,
· Hem de güzel gösterecek maddi ve manevi elbiseler yaratmıştır,
· Takva elbisesi ise daha iyidir. Bu da Allah sevgisinde zirveye ulaşmakla olur.
· Haram maldan ve günah hareketlerden,
· Şirkten ve herhangi bir şeyi Allah' a ortak edecek kadar kutsamaktan,
· Şüpheli şeylerden yani yiyeceği, kullanacağı veya hayrına vereceği şeylerin hırsızlık veya haram karışımı olmamasına dikkat ettiren koruyucu bir tavırlardır.
· Tesettüre bürünen hem kendini azgın bakışlardan, hem de karşıdakini ateşten korumuş olur.
· Kadına yalnız örtü yetmez, örtü yanında bilgi, bilinç ve takvada gerekir. Çünkü kadını çok cazip ve çok güzel gösteren pırıltılı bir örtü; tesettürden çok erkek için bir tahrik unsurudur.

2) Ahzab 59 / 425 - Ey peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve mü'minlerin kadınlarına (bir ihtiyaç için dışarı çıktıkları zaman) dış örtülerini üstlerine almalarını söyle. Onların tanınması ve incitilmemesi için en elverişli olan budur. Allah bağışlayandır, esirgeyendir.

İster peygamberin hanımları ve kızları, ister mü'minlerin hanımları ve kızları toplum içine çıkacakları zaman;
· Baştan aşağı örtecek, endamlarını belli etmeyen elbise giymelidirler. Bu durumda hâlâ sokağa çıkamaz demek yanlıştır. Ancak Ahzab 33 / 421 göre cahiliye kadınları gibi açılarak, saçılarak dışarı çıkmaları istenmemiştir.
· Tesettür, onların iyi bilinip incitilmemesi, tehlikelerden ve kötü bakışlardan korunması için daha elverişlidir. Bunun için tesettürü olduğundan daha cazip gösteren beyaz veya açık renklerden değil koyu renklerden seçilmelidir. Çünkü tesettür yalnız saçı örtmek değil azgın ve saldırgan bakışlara, ahlaksız ve özdeşim kurulacak hayallere karşı tüm endamı ve cazibeyi gizlemedir. Çünkü kıyafet arzu uyandıran değil, saygı uyandıran olmalıdır.
· Tesettürlü kıyafet hem kadın, hem de karşıdakiler için hayırdır. Çünkü her iki tarafı da fitneden korumaktadır.
· Tesettür müslüman bir kadının bir hüviyeti veya kimliğidir. Tesettüre tepki özgürlüğe tepkidir ve bu tepki de bir başka saldırı ve terördür.

Not:
· İslam bir bütündür. Tek tesettür ayetini inkâr etmek tüm Kur'an' ı inkâr etmek gibidir. Zararlı mikroplarla mücadele eder gibi tesettürle savaşanların bilerek veya bilmeyerek İslam' a düşmanlık yaptıklarını bilmelidirler.
· Ayrıca tesettür öyle hassas bir terazi ki kadının itaate mi yoksa isyana mı meyilli olduğunu yansıtır. İhlâslı olarak tesettürü tercih aslında ahireti tercihtir, bunun dışındakiler bahane her ne olursa olsun bilinçaltında gizli bir dünya meylinin ve maddi kaygının bir yansımasıdır. Ayrıca tesettürü bırakmak baskıyı meşrulaştırma ve yasağı pekiştirmedir.
· Fransız devriminden beri İslam ülkelerinde insan hakları ve demokrasi mücadelesi verenlerden şurada veya burada tesettüre tahammül edemeyenler savundukları demokrasiyi bile içlerine sindiremediklerinin bir göstergesidir. Muhataplarına bile tahammül göstermek ancak iman ve sevgi ile yoğrulanların bir özelliğidir.
· Bazı Avrupa ülkelerinde resmi kurumlarda tesettüre müsaade edilmesini hazmedemeyen, onlara bile yasaklamaları için akıl vermeye kalkan insanlara savunduğu demokrasiyi ve laikliği gerçek batılı gibi geniş bir ufukla düşünmelerini tavsiye ederiz.
· Netice olarak bazı Avrupa ülkelerinde tesettürün resmi kurumlarda kullanılmasının yasaklanması çabaları da savundukları demokrasiyi işlerine gelmeyince çiğnemeleri tıpkı cahilliye dönemindeki Arapların tapmak için yaptıkları, sonra da acıkınca yedikleri helvadan yapılmış putları anımsatmaktadır.
· Cennette Âdem ile Havva annemizin yasak meyveyi yemeleriyle üzerlerinin açılması gibi insanlarda haram yedikçe, günah işleri yaptıkça açık-saçıklık artmakta, İslam'dan uzaklaşırken ibadetten de uzaklaşmakta ve ne acı ki cehenneme doğru yaklaşmaktadırlar.

3) Nur 30 / 352 - Resulüm! Mü'min erkeklere gözlerini (harama) dikmemelerini, ırzlarını korumalarını söyle, çünkü bu kendileri için daha temiz bir davranıştır, şüphesiz Allah onların yapmakta olduklarından haberdardır. 31) Mü'min kadınlara da söyle, gözlerini (harama bakmaktan) korusunlar, namus ve iffetlerini esirgesinler, görünen kısımları müstesna olmak üzere ziynetlerini teşhir etmesinler, başörtülerini yakalarının üzerine (kadar) örtsünler…

Mü'min erkekler ve mü'min kadınlar:
· Birbirlerinin hassasiyetini iyi bilmelidirler;
· Karşı cinsin ilgisini çekecek şekilde avret sayılan yerlerini açmamalı ve geniş elbiselerle örtmelidir çünkü dar elbise çıplak hükmündedir.
· Açık gezen kimseye bakmaktan sakınarak kalbin penceresi olan gözlerini göz zinasından korumalıdırlar.

4) Mü'min 19 / 468 - Allah gözlerin hain bakışlarını ve göğüslerin gizlediği şeyleri bilir.

İnsanlar kalplerindeki iyi veya kötü niyeti saklasalar da Allah' ın bildiğini ve kıyamette tüm perdelerin açılacağını unutmamalıdırlar.

5) Ahzab 32 / 421 - ... Eğer takva sahibi olmak istiyorsanız (yabancı erkeklere karşı gevşek ve) yumuşak kelamda bulunmayın, bu takdirde kalbinde bir fenalık bulunan kötü emel besleyebilir, (kötü bir heves doğmaması için) güzel ve ciddi söz söyleyin. 33) Hem evlerinizde (vakarlarınızla) oturun ve evvel ki cahiliye devri (kadınlarının) açılıp saçılması gibi ziynetlerinizi açığa vurmayın, namazı hakkı ile eda edin, zekâtı verin, Allah' a ve Resul' üne itaat edin. Ey Ehli Beyt! (Allah bu emirleri ile) sizden ancak kiri (günahı) gidermek ve sizi tertemiz yapmak istiyor.

Mü'min kadınlar eğer takva sahibi olmak istiyorlarsa erkeklerde kötü niyet ve kötü emel oluşturacak söz ve davranışlardan özenle kaçınmalıdırlar.

Günahlardan sakınmak isteyen kadınlar;
· Evi veya evi gibi emniyetli olan ortamlarda oturmayı ve çalışmayı tercih etmeli,
· Cahiliye kadınları gibi açılıp saçılarak dışarıya çıkmamalı,
· Hoyratça tüketen değil üretkenlikle zekât verecek şekilde bir ekonomik güce ulaşmaya çalışmalı,
· Allah' a ve Resul' üne de itaatte kusur etmemelidirler.

6) İsra 32 / 284 - Zinaya da yaklaşmayın, çünkü o pek çirkindir ve kötü bir yoldur.

Dünya ve ahiret mutluluğu ve nesil emniyeti için;
· Zinadan,
· Zinaya sebep olacak (tahrik edici, müstehcen ve şehvet fırtınası estiren vs.) ortamlardan kaçınılmalıdır. Fırtınalı ortama girince irade aradan çıkar, coşkun akan sele düşer gibi fuhşa düşer. Bunun için en az etkileyici alanı bile aşmamalıdır.
· Çünkü zina başkasının manevi tarlasına veya bahçesine bir tecavüzdür.

Not: İslam' da zinanın cezası nesil emniyetini sağlamak ve sağlıklı bir toplum oluşturmak, doğabilecek toplumsal iflası ve kaymayı durdurmak içindir. Eğer fuhuş yayılırsa zührevi ve bulaşıcı hastalıklarla ve faturaları ile boğuşan ve Allah' ın yüzlerinden nurunu aldığı, zührevi ve AİDS hastalıkları ile kıvranan bedbaht bir toplum oluşur.

Kur'an' daki zina cezasını vahiyden habersiz olarak eleştirenler, sayısı belirsiz insanın;
· Fuhşa düştüğünü, yuvasız ve yalnızlıkla nasıl değersizleştirildiğini,
· Bunalımlar içerisinde sürüm sürüm süründüklerini bir görüp düşünseler vicdanlarının nasıl sızlayacağını ve er geç hakkı kabulleneceklerini kendileri de göreceklerdir.

kaynak : | VAHYİN IŞIĞINDA REHBERLİK - Abdullah ÇİÇEK
 
Üst Alt