Çeyrek Tesettür Gerçek Tesettüre Karşı

ceylannur

Yeni Üyemiz
Çeyrek Tesettür Gerçek Tesettüre Karşı


Makyajin rengine uygun basörtüsü ya da basörtüsüne uygun renk ve bicimde kiyafet; basortusu modasi denilen yeni moda turedi. Her disariya cikmadan utuden gecirilen, ayna karsisinda yarim saat ugrasilarak takilan, kendisine verilen para ile Afrika'da bir kadinin hayat boyu kendini tumuyle ortecek giysi alabilecegi bir aksesuar.

Bu tavirlara bakarak " bu hanimlar kapanmak, Allah icin ortunmek istediklerinden, namahrem bakislara dur demek icin basortusu takiyorlar" diyenler beri gelsin ; Allah sorarsa bunlara olumlu sahitlik yapabilecek kac kisi cikar dersiniz ?
Cinsel cekiciligi/cazibeyi kitabina/esarba uydurup gozu acik saflari kandirmak isteyen seytan , insana sagdan yaklasirken basortusu seklinde flama kullaniyor olmasin?
Yoksa bu yozlasmis acinasi basortululer, erkeklerin dikkatini bu sekilde daha cok cekmek icin basortusunu yem ve istismar araci mi goruyorlar?

Hayir, bin kere hayir! Medine'de Kaynuka Ogullarindan Yahudilerin, yuzunu acmak istedikleri ve onu savunan muslumanin bu zulmu yapani oldurup sonra sehid edilmesine sebep olan ve Rasulullah'in bu olay akabinde ugrunda savas verdigi hanimin ortusu boyle degildi
.gif


Maras'ta savas pahasina savunulan basortusu bu tip basortusu degildi
.gif


Nur suresi 31. ayette
Mu'min hanimlarinin yakalarinin ustune ortmeleri emredilen 'humurhimar' bu basortusu degildir.

Ahzab suresi, 59. ayette
Mu'min hanimlara emredilen cilbab; ustlerine giymeleri gereken dis elbise bu degildir, hayir!

Hz. Aise annemizin, ensar kadinlarinin ozelligi olarak anlattigi, basortusu emrinin hemen ertesi sabahi, sanki baslari ustunde karga var gibi ortuler icinde sabah namazina gelen kadinlarin ortuleri degildir bu
.gif


Yirminci asrin ortalarina kadar dunyanin hicbir yerinde ve Osmanli'da namaz kilan mu'mine hanimlarin ortulerinin benzeri degildir bu ceyrek ortuler.
Doguda, insanlar genis/bol, uzun elbise giyerler, baslarini orterler iken; Batida tam tersi dar, kisa giyerler ve baslari aciktir. Gunumuz dunyasinda Bati ile Dogu ozellikleri kaybolup dunya globallesir/kuresellesirken, Bati Doguyu her konuda kendine benzetir, kendi kulturunu dayatip farkliliklari imha ettigi halde, yine de giysilerdeki bu farklilar kismen korunmakta, ozellikle dinin bu farkliliklari korumada ozel konumu hala direnci canli tutmaktadir. Bir koyun, bir sehrin Musluman beldesi mi, Hiristiyan yerlesim yeri mi oldugu daha uzaktan gorunen minaresinden ya da can kulesinden belli oldugu gibi, elbise de bir kimsenin mu'min mi, kafir mi oldugunu zahiren yansitma ozelligini gosterebilir. Zahirle batin, dis ile ic, kalip ile kalp arasinda, zannedildiginden cok fazla iliski vardir. Bu iliski, eger uyum icinde degilse; birinin tumuyle otekine baskin cikip aradaki uzlasmazligi kaldirincaya kadar surer.

Elbisenin sadece dinle, dinin emirlerine teslimiyetle degil; ayni zamanda dinin ozu olan takva ile de yakin irtibati vardir. Insan, takva adli elbiseye burunmemis ise, her tarafini cok kalin giysilerle tumuyle ortse bile bu giysi ona yeterli gelmeyecek, kendisini ve muhataplarini haramlardan korumaya yetmeyecektir.

Edeb, haya, iffet gibi kelimelerle de ifade edilen bu durum, Arapca'da hicab kelimesiyle ifade edilir. Bu ozellik, giyinmenin arka planini ortaya koydugu icin, "giysili ciplak" olmaya giden yolu tikayacak, sozgelimi kadinin cinsel tahrik unsuru olarak ayakkabi veya terliklerini kadinsi bir eda ile tahrik edecek sekilde ses cikararak kullanmasina , tahrik edici parfumler kullanmasina engel olacaktir. Haramlara davet edici suh kahkahalar, kadinsi cilve, kiritma ve asiri rahat/ozgur tavirlar ile sadece dis giysinin kapatamadigi cirkinlikleri ancak takva giysisi kapatir.

Takva giysisi, edeb, iffet ve haya gunumuzun genclerine dogal ortamda, evde, cevrede cocuklugundan beri verilemedigi icin ceyrek tesetturluler, yani "ortulu ama tesettursuz" kimseler ortaligi kaplamaya basladi.

Takva giysisinin onemsenmemesine, biraz da diger tamamlayici unsurlardan yalitilmis sekilde, sadece "basortusu" vurgusunun sebep oldugu degerlendirilmelidir. Is, birakin takva giysisini, fetva boyutunu bile hice sayan, sanki Islam'in tesettur ve hicap emriyle dalgasini gecen bir tuhafliga, hatta maskaraliga bile donusebilmektedir. Isin sadece fikhi/sekilsel boyutunu ele alan, ama takva giysisinden soyunmus bir bayan sozgelimi parmagini gostermenin caiz oldugundan yola cikarak yabanci bir erkege parmagiyla isaret ederek parmagina "haydi gel!" dedirtebilir, gozunu gostermenin caizliginden yola cikarak goz kirpabilir.

Bu tur problemlerin ne kadar yaygin oldugunu belki sokagi caddeyi, okulu, gezinti yerlerini tanimayan kisiler bilmeyebilir , ama is gercekten cigirindan cikmis vaziyettedir. Sadece basortulu olan, diger giysileri ve tavirlariyla takva giysisine hatta dusman olan, ya da seklen tesetturlu oldugu halde Islami edebe, haya ve iffete yeterli derecede sahip olmadigi hemen belli olan kisinin kapali kiyafeti de artik yadirganmamakta, her iki farkli, hatta birbirine dusman tavir normal gorulebilmektedir. Elbise de konusur. Evet, kisi, dili araciligiyla konustugu gibi, elbisesi araciligiyla da konusur.

" Bana, benim disiligime bakma, ben Allah'tan korkan bir muslumanim. Toplumun ve/veya kendimin ihtiyacindan dolayi bulundugum sosyal hayatta su anda ben bir disi olarak degil, kisi olarak varim. Sahip oldugumu dusundugum her sey gibi kendi vucudum da bana emanettir, Allah'in emaneti. Onu nasil kullanmam, nasil ortmem gerektigini de Sahibi bilir. Yanlis kiyafetim ve hatali davranisim yuzunden de baska erkekleri gunaha davet ederek mulkun sahibine ihanet edemem! Kiyafet tercihimle ilan ediyorum ki, yabanci erkeklerin bana bakmasini istemiyorum!! "

seklinde kibarca mesaj vermesi gereken basortusu, bugun goz alici renk ve desenleri, diger tamamlayici giysi ve tavirlariyla ciyak ciyak bagiriyor:

" Hey erkekler, ben buradayim, baksaniza
.gif
Sizin dikkatinizi ve ilginizi cekip kendime baktirmak icin ben ne paralar sarf ettim, kac magaza gezdim, ne ugraslar verdim. Nasil, yakismis mi basortum, uyum saglamis degil mi diger giysilerimle. Karar veremedinse tekrar bak, bir daha bak! Ha, nasil olmusum, guzel miyim, bu giysilerimle daha guzellesmis miyim? Cevabini simdilik gozlerinle ver e mi?"

Ortunmenin amaci baskasinin bakislarindan korunmak ve irzi mesru olmayan cinsel isteklerden sakinmaktir. Erkeklerin gozlerini sakinmasi , kadinlarin iffetini korumak icindir. Bir sey maksadindan soyutlanarak algilanirsa iste boyle sulandirilir, yozlastirilir .
 
Üst Alt