Haftanın Konusu ..

mahzungarip

Yönetici
Selamün aleyküm değerli gönül dostlarımız ve RasuleHasret ailesinin nadide insanları.Bugün yeni bir tartışma konusu ile tekrar birlikteyiz ve bu haftaki sorumuz şu ; Ğayrı müslim müslüman ve müslüman gayrı müslim nasıl oluyor açıklayınız vede bunlardan hangisi kurtuluşa eriyor ? KOLAY GELSİN :güll
 
Son düzenleme:

VuSLaT

Yönetim
Yönetici
Müslüman....İslâm dinini kabul eden, Allah'a teslim olmuş kişi.... Resuli Ekremin a.s.m. haber verdiği ahkam ve emirleri, dinin icaplarını kabul edip, ona bütün varlığıyla teslim olmak, itaat etmek ve boyun eğmektir.... Bu durumda İslam'ın getirdiklerini kabul eden kimseye Müslim Müslüman denir Elhamdulillah......
Gayrimüslim..... Müslüman olmayan, İslâm'ın dışında başka bir dine mensup kişi.....inanmayanları yazmama gerek yok keza herkes biliyor.....


ALLAH razı olsun değerli hocam,,,,Yine güzel konu,,,,Devamını eksik bırakdım,,,,Diğer arkadaşlarda katılımda bulunsun inşallah.....
 

MURATS44

Özel Üye
Okul yıllarımda bir hocamız vardı..Kendisi matematik profesörü.. Bazen muhabbet esnasında bazı cümleler kullanırdı..Bu konu açılınca aklıma geldi..
" Ben ,radikal bir insanım... NAmazımı kılarım ama Cum'a namazınına inanmıyorum........."
derdi..İslamiyet bir bütündür..Şahsi düşünce ve yorumlara bakılarak eklenti yapılamaz veya bir kısmı yok sayılamaz... Kimsenin ahireti ahkkında yorum yapmak istemiyorum ,konuya benzediği için yazayım dedim...
Ğayrı müslim müslüman ve müslüman gayrı müslim .......
Kur'an-Kerimin bazı bölümlerini reddeden müslümanlar vardır..Genelde bu tabir kullanılır..Reddeden müslümanlar.... Kur'an-Kerimin bir tek harfini reddeden müslüman olamaz.. Aynı şekilde müslüman olmayan ama Kur'an-Kerimin bazı ayetlerini kabul eden gayri müslimlerde vardır.Aynı şekilde bunlarda bir anlam taşımaz.Kayıtsız şartsız Kur'an-Kerimin her harfini , her ayetini kabul edip ona inanmak vardır. ALLAH(a.c.)'ın kelamına itiraz etmek , O'nun sözlerinin bir kısmını kabul edip ,bir kısmını kabul etmemek ne büyük talihsizlik ve düşüncesizliktir..Kısacası ;
Kur'an-Kerimin bir kısmına inanmayan insanlarla , Kur'an-Kerimin bir kısmını kabul eden insanlar... İki kısım insanlar da zarardadır..Onlar için kurtuluş yoktur..ALLAH(a.c.) ıslah etsin İnşALLAH........

 

mahzungarip

Yönetici
Allah cc. razı olsun yorumlarınız çok güzel ama vuslat adminim yanlış anlamış gibi :)
Son devrin müceddini Bediüzzaman Said Nursi hazretleri bu konu ile ilgili risale-i nur külliyatının mektubat eserinin 9. mektubunda şöyle buyurur.

Rabian: Ulema-i İslâm ortasında "İslâm" ve "iman"ın farkları çok medar-ı bahis olmuş. Bir kısmı "İkisi birdir," diğer kısmı "İkisi bir değil, fakat biri birisiz olmaz" demişler ve bunun gibi çok muhtelif fikirler beyan etmişler. Ben şöyle bir fark anladım ki:
İslâmiyet iltizamdır; iman iz’andır. Tabir-i diğerle, İslâmiyet, hakka tarafgirlik ve teslim ve inkıyaddır; iman ise, hakkı kabul ve tasdiktir.

Eskide bazı dinsizleri gördüm ki, ahkâm-ı Kur’âniyeye şiddetli tarafgirlik gösteriyorlardı. Demek o dinsiz, bir cihette Hakkın iltizamıyla İslâmiyete mazhardı; "dinsiz bir Müslüman" denilirdi. Sonra bazı mü’minleri gördüm ki, ahkâm-ı Kur’âniyeye tarafgirlik göstermiyorlar, iltizam etmiyorlar; "gayr-ı müslim bir mü’min" tabirine mazhar oluyorlar.
Acaba İslâmiyetsiz iman, medar-ı necat olabilir mi?
Elcevap: İmansız İslâmiyet sebeb-i necat olmadığı gibi, İslâmiyetsiz iman da medar-ı necat olamaz. Felillâhi’l-hamdü ve’l-minne Kur’ân’ın i’câz-ı mânevîsinin feyziyle, Risale-i Nur mizanları, din-i İslâmın ve hakaik-i Kur’âniyenin meyvelerini ve neticelerini öyle bir tarzda göstermişlerdir ki, dinsiz dahi onları anlasa, taraftar olmamak kabil değil. Hem iman ve İslâmın delil ve bürhanlarını o derece kuvvetli göstermişlerdir ki, gayr-ı müslim dahi anlasa, herhalde tasdik edecektir; gayr-ı müslim kaldığı halde iman eder.
 
Üst Alt