Recep ve Şaban kokularını Ramazan’dan aldılar

ceylannur

Yeni Üyemiz
Recep ve Şaban kokularını Ramazan’dan aldılar

Halkın tasavvurunda “Üç Aylar” diye şöhret bulmuş
Bu şekliyle bir delile dayanmasa da, özde sahih bir delilden yola çıkılarak şöhret bulmuş bir ifade
Üç aydan kasıt, ardı ardına gelen kamerî aylar olan Receb, Şaban ve Ramazan


Rasûlullah’ın bu ayların ilki olan Receb girince “ümme barik lena fi recebe ve şa’bân, ve belliğna Ramazan: ’ım Receb ve Şaban’ı bize bereketli kıl ve bizi Ramazan’a erdir” diye dua ettiği rivayeti sabit

Ramazan’ı anladık, o sahip olduğu tüm bereket ve kudsiyeti içerisinde gerçekleşen bir olaydan dolayı aldı

Neydi o olay?

Tabii ki, ’ın rahmetinin kelamî tecellisi olan vahyin inmeye başlaması
Vahiy, Kur’an’la sabitti ki Ramazan’da inmeye başlamıştı Kadr Sûresi’nde, Kur’an’ın inmeye başladığı geceye bir de isim veriliyor:
Kadir Gecesi (Leyletu’l-Kadr)

Bütün bunları yan yana birleştirince ortaya çıkan sonuç şu:
Kur’an, Ramazan ayı içerisinde yer alan Kadir Gecesi’nde indirilmeye başlanmıştır Kur’an’ın indirildiği gece, sırf bundan dolayı bin aydan, yani 83 yıllık bir ömürden daha hayırlı ve bereketli bir geceye dönüşmüştür

Neden?

Çünkü, Kur’an indiği zamana böyle bir bereket katmıştır

Peki, vahyin amacı zamana bereket katmak, onu binlerce kat daha değerli kılmak mıymış?

Ne münasebet! Elbette vahiy insan için inmiştir İnsana bereket katmak, insanı yüceltmek, onu mübarek kılmak için

Peki, o halde neden Kur’an vahyin zamana kattığı değeri ve bereketi ifade ediyor?

Bunu anlamayacak ne var?
Kur’an, insana mesaj veriyor Parmak ayı gösterirken, parmağa değil, aya bakarlar Eğer sen de âyetlerin (parmağın) gösterdiği yere bakarsan, şunu görürsün:

Ey insan! İndiği geceyi bin aydan daha hayırlı yapan, yani bir ömre bedel bir gece kılan bu vahiy eğer senin yüreğine, zihnine, aklına, hayatına inerse neler yapmaz?
Düşünsene bir! Sana ne hayır ve bereketler katacağını düşünsene bir! Hayatına inen Kur’an’ın hayatını nasıl bereketlendireceğini, değerlendireceğini düşünsene bir!

Evet, açıkça anlaşıldı ki, Ramazan tüm değerini vahyin kendisinde inmeye başlamasından almaktadır

O halde Receb ve Şaban değerlerini neden almaktadır?

Elbette açık: Ramazan’a komşu olmalarından
Güzele komşu olan da güzelleşir Gül ağacının dibindeki toprak gül kokar Receb ve Şaban, gül ağacının dibinin toprağına benzerler Rivayetlerin bütünüyle okunmasından şunu anlıyoruz:
Receb’in başlangıcından itibaren Hz Peygamber nafile oruç ve namazları artırıyordu Ramazan’a 15 gün kala bu artırma zirveye çıkıyordu

Tabii ki, Hz Peygamber’in orucu, bedenin zapt u rabt altına alınıp ruhun daha fazla özgürleşmesini sağlama amacına yönelikti Bu şekilde akıl, izan, tasavvur, muhayyile daha aktif ve almaya yatkın oluyordu Çünkü oruç, beden atının sırtına akleden kalbi bindirmekti Tersi mi? Tersi, akleden kalbin sırtına bedeni bindirmekti ki, bu süvariyi ata değil, atı süvariye bindirmek kadar ters bir işti

Peki, akleden kalb beden atının süvarisi olursa ne olacaktı?
Vahye, vahyin mesajına hazır olacaktı Onu sözlerin sultanı olarak karşılayacak ve tahtına oturtacaktı Yani kalbin tahtında vahiy oturacak, emirleri o verecekti El ayak, dil dudak, göz kulak gibi beden ülkesinin taşrası da bu emirlere itaat edecek, uygulayacaktı Böylece insanın ’a teslimiyeti tamamlanacaktı
İşte halkın “Üç Aylar” adını koyduğu günlerin sırrı buydu



ALINTI
 
Üst Alt