çalgi ve çalgili müzikler harammi helalmi ?

nefsimutmainne

Aktif Üyemiz
ŞARKI VE MÜZİĞİN HARAM OLDUĞUNU BİLDİREN SÜNNETTEKİ DELİLLER

Hadis 1

Peygamber SallALLAHu aleyhi ve sellem şöyle buyudu;

“Ümmetim arasında, zina yapmayı, ipekli elbiseler giymeyi, şarap içmeyi, çalgı aletlerini çalmayı helal sayan kimseler olacak”

(Buhari, Kitabu’l-Eşribe, babu ma cae fimen yestehıllu’l-hamr.)

Bu Hadis, şarkı ve müziğin haram kılındığı konusunda delaleti kesin açık bir nastır.

Hadis 2

Peygamber SallALLAHu aleyhi ve sellem şöyle buyudu;

“Yüce rabbim bana, içki, kumar, davul ve telli çalgıları haram kıldı.”

(İbn Hacer El-Askalani, Fethu’l-Bari, X/55) Hadis Sahihtir. İmam Ahmed, Müsned , I/127. el-Elbani, “Tahrimu alati’t Tarab’ta Sahih olduğunu Söylemiştir)

Hadis 3

Peygamber SallALLAHu aleyhi ve sellem şöyle buyudu;

“Bu ümmet içinde, yere batırılma, hayvana çevrilme ve gökten taş yağmasıolacak”

Müslümanlardan birisi ALLAH ‘ın Rasulü Bu ne zaman olacak diye sordu Rasulullah SallALLAHu aleyhi ve selem şu cevabı verdi;

“Şarkıcı kadınlar ve çalgı aletleri yaygınlaşıp içkiler içildiğinde”

(“En-Nihaye”,I/122. Bakınız: “Tahrimu alati’t-tarab” s.78
 

nefsimutmainne

Aktif Üyemiz
musiki devamı 05/12/2007 çarşamba

Tarih boyunca İslam adına yasaklanan müziğin, hep haramlar eşliğinde icra edilen müzik olduğunu söyleyebiliriz.

Safi müzik olarak, düzenli seslerin çıkarılmasına haram diyen bir alim de tanımamaktayız.

Öyleyse müzik konusunda söylenebilecek son söz, İmam Gazalî’nin söylediğinden başkası olmayacaktır: “Müzik kötü maksatla yapılıyor, kötülüğe alet ediliyor, kötü şeyler çağrıştırıyor ve haram sözler içeriyorsa haramdır.

Böyle değilse haram değildir.

Hatta Kuran-ı Kerim’in dahi böyle kötü maksatlarla okunması haram olabilir.

Bu sebeple bir müzik bir kimse için kötülüğü çağrıştıran ve kötülüğe götüren bir özelliğe sahip olursa onun için haram olur.

Ama aynı müzik bir başkasında çok güzel duygulara sebep olursa onun için de helal olur ”


Müzik aletleri, maddeleri itibariyle kötü ve zararlı şeyler değildirler.

Müzik aleti/enstrüman olduktan sonra da sadece birer vasıta olmuş olurlar.

Vasıtaların hükümleri, ne için ve nasıl kullanıldıklarına göre değişir.

Eğer dini görevlerin aksatılacağı şekilde ve kötü maksatlar için kullanılmıyorlarsa bunların alınıp satılmasına, ya da kullanılıp icra edilmesine haram diyemeyiz.

Bel ki şöyle söylemek mümkün olabilir: İslam’da anlamsız ve boş işlerle yani malayani ve lağv ile meşgul olmak hoş görülmemiştir. Eğer birisi için müzikle meşgul olmanın böyle bir yönü varsa, öyle olan insanlar için mekrutur.

Prof. Dr. Faruk Beşer
 

mahzungarip

Yönetici
epeyde uzunmuş:) keşke fıkıh akaid bölümüne açsaydın.beeburası tasavvufi sohbet bölümü;)Allah cc. razı olsun emeğine sağlık.
selam ve dua ile...
 

nefsimutmainne

Aktif Üyemiz
epeyde uzunmuş:) keşke fıkıh akaid bölümüne açsaydın.beeburası tasavvufi sohbet bölümü;)Allah cc. razı olsun emeğine sağlık.
selam ve dua ile...

acemilik işte aslında bir yanlışlık var mı acaba diyede düşünmedim değil hani isterseniz o sayfaya aktaralım burasını silelim mümkünse tabi ki...
amin...a.r.okardeşim;)
 
Üst Alt